سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردود

مطالب اخیر وبگاه

لینک دوستان وبگاه

آرشیو مطالب

برچسب‌ها

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

با رسیدن روزهای آخر زمان ابتدایی تایید صلاخیت کاندیداها، حرفهای زیادی خصوصا توسط برخی کاندیداها زده می شه در مورد اینکه چه کاندیدی به در مردم میخوره، بعضیا می گن الان مردم به یک چهره جدید نیاز دارن که کار های درست و حسابی بکنه، برخی از مردم هم میگن که باید از چهره های سرشناسی باشه که امتحان خودش رو پس داده باشه
حالا این میون این سوال می مونه که اگه چهره ای که زیاد ناشناخته باشه به درد میخورد، خب احمدی نژاد هم زیاد شناخته شده نبود و با شعار رجایی و این حرفها اومد وسط، پس چرا اون انقدر بد عمل کرد(در تمام زمینه ها بد عمل نکرد ولی انتقاد های خیلی زیاد و درستی به بسیاری از اقداماتش هست)
اگر هم چهره سرشناس بخواهیم، کی باید انتخاب بشه؟ هاشمی؟! مشایی؟! اینها هم که اول هنوز تایید شدنشون در هاله ای از ابهام هست و اگه شورای نگهبان تحت فشار قرار نگیره به احتمال زیاد رد صلاحیت میشن، دوم اینکه همین هاشمی مگه نبود که تورم 40 درصدی رو به مردم هدیه داد، مگه همین هاشمی نبود که باعث راهپیمایی های مردم توی چندین شهر کشور شد؟
مشایی هم که کلا حرفی در موردش نیست، اون که حتی از طرف رهبری هم صلاحیتش رد شده و تکلیفش مشخصه...


نویسنده فرشاد براتی در چهارشنبه 92/2/25 | نظر

اقدام بی سابقه روز شنبه رئیس جمهور در ستاد انتخابات واکنش ها و سؤالاتی در محافل سیاسی و رسانه ای بوجود آورده است.

خبرگزاری فارس: چند سؤال درباره همراهی احمدی نژاد با مشایی در هنگام ثبت نام

 همراهی رئیس جمهور با یکی از داوطلبان هنگام ثبت نام در ستاد انتخابات کشور در دوروز اخیر واکنشها و سوالاتی را در محافل سیاسی و رسانه ای بوجود آورده است.

اولین واکنش دقایقی بعد از این اقدام در سالن مجاور ستاد انتخابات کشور صورت گرفت جایی که خبرنگاران از علت همراهی رئیس جمهوربا این نامزد سوال کردند وبا این پاسخ روبرو شدند که " امروز را مرخصی گرفته ام ."

پاسخ رئیس جمهور تقریبا هیچ کس را قانع نکرد. مخالفان این اقدام می گفتند مرخصی بودن یا نبودن مسئله را حل نمی کند چون آقای احمدی نژاد حتی در مرخصی هم هر کار سیاسی کند به نام رئیس جمهوری تمام می شود و این خلاف آشکار قانون است .

صبح یک شنبه شورای نگهبان که قانونا وظیفه رسیدگی به کارهای خلاف قانون در روند تبلیغات را بر عهده دارد اقدام رئیس جمهور را مغایر با قوانین تشخیص داد.

عباسعلی کدخدایی در این زمینه به رسانه ها گفت :" این اقدام رئیس جمهور در جلسه صبح امروز هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مطرح و به اتفاق آرا، تخلف و دارای عنوان مجرمانه تشخیص داده شد و مقرر شد تا موضوع برای رسیدگی قضایی به قوه قضائیه اعلام شود."

ساعاتی بعد فشارها وابهامات که زیاد  شد سه نفر به دفاع از حضور رئیس جمهور در هنگام ثبت نام نامزد همسو با وی  پرداختند: اول بقایی معاون اجرایی رئیس جمهورکه دیشب در جمع خبرنگاران گفت " آقای احمدی نژاد دیروز از نهاد ریاست جمهوری مرخصی گرفته بود و از آنجا که رئیس‌ جمهور کارمند دولت و نهاد است  از لحاظ قوانین و مقررات هم تابع نهاد ریاست جمهوری است."

بعد نوبت خود رئیس جمهور رسید که از همراهی با مشایی دفاع کند . خبرنگاری دیشب از آقای احمدی نژاد پرسید: آقای رئیس جمهور راجع به اقدام دیروز شما حرف وحدیث هایی شده است. پاسخ شما؟

رئیس جمهور گفت : "بالاخره در کشور حرف و حدیث هستیم دیگر."

خبرنگار دیگری از رئیس جمهور پرسید تا کنون چند بار مرخصی گرفته اید که وی پاسخ داد: "همین یکبار را مرخصی گرفته ام ."

پس از رئیس جمهور نوبت آقای الهام  رسید که در دفاع از اقدام رئیس جمهور صحبت کند. سخنگو به خبرنگاران گفت: رئیس‌ جمهور در امر انتخابات مسئولیتی ندارد و اخیراً هم گفته می‌شود که وزیر کشور مسئولیت و نقشی ندارد. این موضوع به وزیر کشور و ناظرین انتخابات مختص است و رئیس‌جمهور در بحث انتخابات مسئولیت مستقیم ندارد.

آقای رئیس‌جمهور با ادبیات روشن اعلام کرد که من رئیس‌ جمهور نیستم و مرخصی گرفته‌ام یعنی هم‌اکنون به عنوان شخص محمود احمدی‌نژاد در این باره اظهار نظر کرده  یعنی شخصیت حقیقی را از شخصیت حقوقی جدا کرده  و رئیس جمهور این تمایز را اعلام و مشخص کرده است."

سخنان بقایی -رئیس جمهور والهام کسی از منتقدین اقدام رئیس جمهور را راضی نکرد چون اگر این گونه نبود نیازی به بیانیه ای که بعد از ظهر امروز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتشر کرد احساس نمی شد. بیانیه ای که در آن آمده است:

"- حضور و همراهی دکتر احمدی‌نژاد با جناب آقای مشایی در هنگام ثبت‌نام رفتاری غیرقانونی نیست و در چارچوب آزادی عقیده و رفتار سیاسی و شخصی است.

-آنچه که در قانون انتخابات جرم شناخته شده است حمایت مقامات اجرایی و نظارتی دخیل در امر انتخابات و در زمان رسمی تبلیغات است. ریاست جمهور جزء مقامات اجرایی که مستقیما در انتخابات مداخله دارند محسوب نمی شوند بنابراین  مشمول این حکم قرار نمی‌گیرد."

اقدام رئیس جمهور در همراهی وهمزبانی با یک نامزد انتخاباتی در هنگام ثبت نام ،در تاریخ انقلاب اسلامی بیسابقه است . به نظر می رسد برای قضاوت در باره این اقدام بحث برانگیز پاسخ به چند سوال ضروری باشد: آیا همراهی وهمزبانی رئیس جمهور با یک نامزد انتخاباتی حق شخصی وی هست یا  نیست؟ آیا می توان میان شخص احمدی نژاد ورئیس جمهور تفکیک سیاسی قائل شد یا نمی توان ؟ آیا رئیس جمهور جزو مقامات اجرایی موثر در انتخابات محسوب می شود یا نمی شود؟ آیا اقدامات سیاسی رئیس جمهور در هنگام مرخصی حق وی هست یا نیست ؟ آیا این اقدامات به پای رئیس جمهور نوشته می شود یا نمی شود؟ آیا این گونه اقدامات مصداق استفاد ه از امکانات وموقعیتهای دولتی برای حمایت از یک نامزد انتخابات به شمار می آید یا نمی آید؟ و سوال آخر اینکه در این زمینه چه کسی باید قضاوت کند و حرف آخر را بزند دولت یا شورای نگهبان ؟

مرجع: فارس


نویسنده فرشاد براتی در سه شنبه 92/2/24 | نظر

دیروز برای ثبت نام مشایی، رییس جمهور وارد وزارت کشور شد، کاری که شخصا اصلا انتظارش رو نداشتم و بسیار تعجب کردم، من به عنوان کسی که سال 88 احمدی نژاد رو انتخاب کردم به عنوان رییس جمهور آینده، اصلا انتظار نداشتم که وی یک چنین تخلف بسیار بزرگی رو انجام بده.
قوه مجریه به نوعی مجری برگزاری انتخابات هست، اما الان رییس این قوه به صورت علی حمایت که کرده هیچ، بلکه خودش برای ثبت نام یکی از کاندیدا ها را حمایت کرده...
درسته که نه قوه مجریه کاری قراره بکنه نه شورای نگهبان اما اینکه کدخدایی بخواد بگه که احمدی نژاد فعالیتی مجرمانه کرده و به قوه قضاییه تذکر دادیم، به نظرم برای مملکت ما خیلی زشته(البته نه از لحاظ حرف کدخدایی بلکه از لحاظ عمل احمدی نژاد...)

مشایی و هاله ای از نور


نویسنده فرشاد براتی در یکشنبه 92/2/22 | نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )