سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردود

مطالب اخیر وبگاه

لینک دوستان وبگاه

آرشیو مطالب

برچسب‌ها

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ یَا خَیْرَ الْفَاتِحِینَ یَا خَیْرَ النَّاصِرِینَ یَا خَیْرَ الْحَاکِمِینَ یَا خَیْرَ الرَّازِقِینَ یَا خَیْرَ الْوَارِثِینَ یَا خَیْرَ الْحَامِدِینَ یَا خَیْرَ الذَّاکِرِینَ یَا خَیْرَ الْمُنْزِلِینَ یَا خَیْرَ الْمُحْسِنِینَ  (سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ)  
اى بهترین آمرزندگان اى بهترین گشایندگان اى بهترین یاران اى بهترین حاکمان اى بهترین روزى دهان اى بهترین ارث بران اى بهترین ستایشگران اى بهترین یادکنندگان اى بهترین فرو فرستندگان اى بهترین احسان کنندگان (منزهى تو اى که معبودى جز تو نیست فریاد فریاد بِرَهان ما را از آتش اى پروردگار من)

پ.ن:
خدا این سومین متنی است که در ارتباط با دعای جوشن کبیر توی وبلاگ میذارم، زیاد نیست، و هدف فقط این هست که یادی بکنیم از اسماء الهی، بایک بسم الله الرحمن الرحیم یک دقیقه وقت را بانام خدا بگذرونیم. 


نویسنده فرشاد براتی در جمعه 91/5/20 | نظر

 

یَا سَیِّدَ السَّادَاتِ یَا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ یَا رَافِعَ الدَّرَجَاتِ یَا وَلِیَّ الْحَسَنَاتِ یَا غَافِرَ الْخَطِیئَاتِ یَا مُعْطِیَ الْمَسْأَلاتِ یَا قَابِلَ التَّوْبَاتِ یَا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ یَا عَالِمَ الْخَفِیَّاتِ یَا دَافِعَ الْبَلِیَّاتِ  (سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ) 
اى آقاى آقایان، اى اجابت کننده دعاها، اى بالا برنده مرتبه ها، اى صاحب هر نیکى، اى آمرزنده گناهان، اى دهنده خواسته ها، اى پذیرنده توبه ها، اى شنونده صداها، اى داناى اسرار پنهانى، اى برطرف کننده بلاها(منزهى تو اى که معبودى جز تو نیست فریاد فریاد بِرَهان ما را از آتش اى پروردگار من)راز و نیاز

پ.ن:
خداوند توفیق داد و دومین بخش از یکصد بخش دعای جوشن کبیر رو امروز توی وبلاگ گذاشتم، توی مطلب قبلی گفته بودم که این کار رو می کنم برای اینکه با این دعا انس داشته باشم و ازش دور نشم
برای همین هم امروز که این بخش رو منتشر کردم به معانی هم دقت کردم و دقایقی وقتم رو به تدبر در مورد معانیش گذاشتم
ای آقای آقایان آیا واقعا ما نمیدونیم که آقای همه آقایان، سرور تمام آن کسانی که ما آنها رو بزرگ می دونیم خداست؟
ای اجابت کننده دعاها آیا تا حالا به ما ثابت نشده که غیر خدا هیچ کس مشکلات ما رو و دعاهای مارو بدون منت و به صورت کامل مستجاب نمی کنه؟
ای بالابرنده مرتبه ها آیا ما نمی دونیم که فقط خداست که می تونه ارزش و رتبه ما رو در جایگاه های مختلف بالا ببره؟
ای صاحب هر نیکی آیا ما نمیدونیم که هرچه که در این دنیاست از خداست و هر خوبی که به ما میرسه از طرف خدا به ما میرسه؟
ای آمرزنده گناهان مگه ما نشنیدیم که خدا میگه ادعونی استجب لکم، بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را؟ آیا وقت آن نرسیده که بفهمیم خدا همه وقت و در همه حال شاهد اعمال ماست، پس چرا ما به خوبی خدا دل نمی بندیم و در پیشگاه خدا اعتراف نمیکنیم به گناهانمان؟
ای دهنده خواسته ها آیا تا حالا شده از کسی چیزی بخوای و اون بدون منت و بدون هیچ عذری به تو آن چیزو بده؟ آیا وقت اون نرسیده که از خدا بخواهیم خواسته هامونو؟
ای پذیرنده توبه ها خدا ارحم الراحمینه، چرا ما نمیام و به درگاه خدا توبه نمی کنیم، مگه نشنیدیم که میگن هر چند بار هم که توبه شکستی باز هم برگرد، آیا به رحمت خدا ناامید شدی؟
ای شنونده صداها به اشکال مختلف به ما گفتن خدا رو صدا بزن خدا جوابتو میده، آیا وقت اون نرسیده که از خلق خدا دل بکنیم و فقط خدا رو صدا بزنیم؟
ای دانای اسرار پنهانی خدا به همه چیز آگاهه، چرا به خودمون قول نمیدیم در محضر خدا گناه نکنیم؟
ای برطرف کننده بلاها آیا نمیدونیم که هر بلایی به ما میرسه یه حکمتی داره و فقط رحمت خداست که باعث می شه بلاها از انسان به دور بمونن؟ 

خدایا ما را از علم خود بهره ای بفرما(آمین یا رب العالمین)

 


نویسنده فرشاد براتی در پنج شنبه 91/5/19 | نظر

این سوال امروز توی ذهن من خطور کرد و در موردش خیلی فکر کردم، اما متاسفانه نتونستم تحقیق کنم، بلکه در میان کارهام به اون هم فکر کردم، دو موضوع به ذهنم رسید که البته مسلما هر دو برگرفته از ذهن خودم هست و حتما اگر مجالی باشه در موردش تحقیق می کنم.ابن ملجم مرادی
1- اول اینکه ابن ملجم مرادی لعنه الله علیه هیچ وقت نمیتونست در مصاف رودررو امام علی علیه السلام رو از پا در بیاره، به همین دلیل هم نقشه کشید که در نماز این کار رو بکنه
2- دومین چیزی هم که به ذهنم رسید این بود که هیچ زمانی جز زمان راز و نیاز با معبود و آن هم در نماز صبح لایق نبود که امام علی علیه السلام در آن به شهادت برسند، خصوصا اینکه این زمان باید با مکان مناسبی هم همراه باشه که اون هم بهتر از محراب مسجد و در اولین شب قدر نمیتونه باشه


نویسنده فرشاد براتی در چهارشنبه 91/5/18 | نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )