سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردود

مطالب اخیر وبگاه

لینک دوستان وبگاه

آرشیو مطالب

برچسب‌ها

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

مصلی امام خمینی(ره) الان چند سالی هست که داره ساخته میشه، بماند که طول کشیدن زمان ساخت و بودجه ساخت و ساز و موارد دیگه ای از این قبیل معلوم نیست چطور داره میره، اما این مهمه که دقیقا این مصلی بر خلاف نظر امام خمینی(ره) داره ساخته میشه، امام خمینی در مورد مصلی و ساخته شدن  مصلی گفته بودند که مصلی را بزرگ بسازید خیلی بزرگ بسازید اما مجلل نسازید.
الان که میریم داخل مصلی و داخل شبستان مصلی میریم، میبینیم که محل نماز خانه مصلی که همان شبستان باشه و البته الان جایی برای نماز نداره، به مانند یک قصر آزین بندی شده و از بهترین گچ بری ها توش استفاده شده، و البته اصلا هم بزرگ نیست، مصلی باید گنجایش نمازگزاران زیادی را میداشت، اما الان گنجایش نمایشگاه ها رو هم نداره.   
یک مورد دیگه ای هم که در این مصلی به اون توجه زیادی شده، سرویس های بهداشتی مصلی است، وضو خانه مساجد باید به تمام نقاط مسجد نزدیک باشه، و اگر هم اون مسجد بزرگ هست باید داخلش وضوخانه باشه، مصل حرم امامان بزرگوار ما، اما خب از اونجایی که یک عده مسئول دست اندرکار، نمیخواستن مصلی محلی برای نماز خوندن باشه، تمام ویژگی های مسجد را از مصلی گرفتن، که یکی از این ویژگی ها، همین سرویس های بهداشتی هست، که در دورترین نقطه ممکن بنا شده، و اگه یه موقع احیانا خدای نکرده، کسی خواست بره احیای وضو کنه دیگه به نمازش نمیرسه و باید قید نماز جماعت را بزنه.   
البته این موضوع هم در صورتی هست که این مصلی محلی باشه برای نماز خوندن، نه محلی برای نمایشگاه های مختلف.


نویسنده فرشاد براتی در دوشنبه 90/8/9 | نظر

مکان: مصلی تهران   
موضوع: هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها       
زمان: همزمان با نماز مغرب  و عشا   
هنوز صدای اذان بلند نشده بود که پیجر نمایشگاه اعلام کرد که نماز مغرب و عشا در محل نمازخانه مصلی برگزار میشود، بلند شدم و به سمت وضو خانه به راه افتادم، وضو گرفتم و به سمت داخل مصلی و نمازخانه مصلی به راه افتادم، دیدم سالن مرکزی نمایشگاه شلوغه، تعجب کردم با خودم گفتم یعنی موقع نماز مسئولی چیزی اومده بازدید که اینجا انقدر شلوغ شده، دیدم نه، دقیقا زمانی که اذان شروع به گفتن کرد، نمایشگاه هم برنامه خنده دار و جالب آکروبات کاری را برگزار کرده.   
با یکی از دوستان بودم، به گل دوستم از نماز غافل شد و رفت که این نمایش را ببینه، بهش گفتم بیا بریم نماز، گفت الان میام ، نماز را میشه بعدا خوند، این برنامه تموم میشه.
پ.ن:
مسئولین نمایشگاه خوب به هدف خودشون رسیدن که نماز مغرب و عشا رو که هر روز با کمبود جا مواجه می شد، ایندفعه با تعداد کمی نمازگزار برگزار شد.   
مصلی به نام امام خمینی(ره) مزین شده، اما مهمترین ویژگی امام خمینی(ره) را زیر پا گذاشت، مصلی به عنوان جایی برای اقامه نماز، جلوی نماز مردم را گرفت.


نویسنده فرشاد براتی در دوشنبه 90/8/9 | نظر

در دنیایی زندگی میکنیم که حتی برای خودمان هم ارزش قادل نیستیم و خود را به عنوان یک انسان و خلیفه خدا روی زمین قبول نداریم، واقعا خیلی جالبه که خدا برای آفریدن انسان به خود احسنت گفت اما ما به این نعمت بزرگ آگاه نیستیم.


نویسنده فرشاد براتی در دوشنبه 90/8/9 | نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )