سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردود

مطالب اخیر وبگاه

لینک دوستان وبگاه

آرشیو مطالب

برچسب‌ها

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

روزها یک به یک و به دنبال هم گذشتند و تو نیامدی، آقای من دیریست چشم به راهی دوختم که جز انتظار چیزی برایم به ارمغان نیاورد، مولایم بیا؛ بیا که جز آمدنت دردم دوا نمیکند


نویسنده فرشاد براتی در سه شنبه 90/8/17 | نظر

خیلی وقتی بود که دنبال یه عنوان میگشتم که در این مورد بنویسم، خیلی از عناوین به ذهنم رسید اما دوباره از نوشتن در موردش منصرف میشدم، تا اینکه دیشب و شب شهادت امام باقر(ع) وارد حرم مطهر کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) شدم، قبلا شب شهادت هر امامی که میشد، بعضی از هیئات میومدن و توی صحن ایوان آینه روضه خوانی میکردن.

اما اینبار چون دارن صحن را تعمیر میکنن کسی داخل نبود، فکر کردم که کسی نیست، اما وقتی وارد صحن جواد الائمه(ع) شدم، دیدم یه جمعیتی در حد صد و بیست نفر ایستادن و دارن عزاداری میکنن.
رفتم و پشت سرشون ایستادم تا من هم در عزاداری شرکت کرده باشم، اما دوباره به یه موضوع برخوردم که چندوقتی هست که داره روی مغز من راه میره؛ اون هم اینکه شب شهادت امام باقر(ع) روضه امام حسین(ع) میخوندن.

من قبول دارم که مصیبت امام حسین(ع) مصیبت بزرگیه و عالم تا به الان چنین مصیبتی را به چشم ندیده، قبول دارم که شاید اگر روضه هایی که مردم برای امام حسین(ع) میخوندن نبود تا الان اسلام هم زنده نبود.

همه اینها رو قبول دارم، اما افراط و تفریط توی هر کاری بده، درسته که به ما سفارش شده توی روضه هر امامی از مصائب امام حسین(ع) هم بخونیم، اما نگفتن که شب شهادت هر امامی فقط روضه امام حسین(ع) بخونیم که.

دیشب شب شهادت امام باقر(ع) بود، اما روضه ای که خوندن و در حد یک ساعت هم طول کشید شامل سه بخش بود، اول اینکه حدود 20 دقیقه روضه امام حسین(ع) خودند، بعد از این بیست دقیقه مداح گفت که «امشب شب شهادت امام باقر(ع) هست، اما بمیرم برای اون دختری که سر بریده پدرش را براش آوردن» یعنی در واقع برای امام باقر(ع) شب شهادت این امام بزرگ فقط یه جمله خوند و دوباره برگشت به روضه امام حسین(ع).

البته اگر به اینجا ختم میشد زیاد مهم نبود، اما متاسفانه ما انقدر به این کارمون ادامه دادیم که جرات هر بی احترامی را به دشمنان ائمه(ع) دادیم.

چند ماه پیش دشمنان ائمه(ع) با یه حرکت هدفمند و گروهی شروع به بی احترامی شدید به امام هادی(ع) کردند و هر دشنامی که میتونستن به این امام بزرگوار توی شبکه های اجتماعی دادن، اما دریغ از اینکه یکی از دوستانی که هرشب روضه امام حسین(ع) برگزار میکنه و توی اینترنت هم فعاله یک بار بیاد و جلوی این حجوم بایسته.

دریغ از اینکه یک کلام چیزی گفته بشه، برای همین هم بود که دشمنان حدود یک ماه تمام ایستادند و دشنام دادند، جالب اینکه همه این حجوم ها برای کاربران فارسی زبان بود، یعنی غیر از ایرانی ها کسی مورد هدف نبود، اما ما که خودمون رو شیعه میدونیم حرکتی در این مورد انجام ندادیم.

این موارد علل مختلفی داره، یکی از این موارد میتونه کم کاری ما در مورد این امامان بزرگ باشه، اگر کتبی که در مورد امامان نوشته شده رو بررسی کنیم، میبینیم که در مورد امام علی(ع)، امام حسین(ع) و امام زمان(عج) همه رغم کتاب وجود داره، البته من نمیخوام بگم که این کار اشتباه بوده، نه، بلکه باید هم بیشتر از این نوشته بشه، ولی خب باید در مورد سایر ائمه(ع) هم تبلیغات بشه، کتاب نوشته بشه، اگر هم کتاب هست، در دست مردم بدیم.

 صدا و سیمای ما نباید امامان غیر از این سه امام را فقط به شب شهادتشون خلاصه کنن، باید در مورد امامان تبلیغ بشه، هیچکس نمیتونه بین هیچکدام از امامان تفاوت بگذاره و خدای نکرده بگه که مثلا امام حسین(ع) از امام حسن(ع) برتری داره، نه تنها که نباید این را به زبان بیاره بلکه نباید در عمل هم چنین چیزی را ثابت کنه.

متاسفانه توی مملکت ما نه تنها چنین چیزی انجام میشه و ما این امامان را برتر از سایر امامان میدونیم، بلکه جسارت های زیادی در مورد این امامان هم خودمون انجام میدیم، برای مثال جواد مقدم یکی از مداحان معروفی است که چند سالیه با صدای خوبش داره مداحی میکنه، اما همین جواد مقدم مداحی انجام داده که داخل اون صد بار گفته که «من علی الله هستم» این جمله نه تنها کفر محض هست، بلکه خیانت به ائمه هم هست، این آقا از کجا میدونه که با گفتن این جمله کسانی که توی مداحی اون بودن واقعا امام علی(ع) را به خدایی قبول نمیکنن؟

انشاالله بقیه مطلب را توی یه قسمت دیگه مینویسم، چون این بخش خیلی طولانی شد، فقط یه جمله از امام علی(ع) یادم اومد که مینویسم، امام علی(ع) میفرمایند: «بدترین انسان ها دوگروهند، یکی کسانی که علی را خیلی پایین می آورند(منظور کسانی که بعد از شهادت امام علی(ع) گفتند مگر علی هم نماز میخواند؟) و دیگری کسانی که من را خیلی بالا میبرند(منظور کسانی که امام علی(ع) را به جایگاه خدایی میرسانند).»

 




نویسنده فرشاد براتی در جمعه 90/8/13 | نظر

چند روز پیش مطلبی نوشتم با عنوان خنده دار اما خائنانه که در اون در مورد برگزاری برنامه های خنده دار هنگام نماز مغرب و عشا در مصلی نوشته بودم، اول فکر میکردم همون روز هست و تموم میشه، اما با کمال تعجب دیدم نه، هر روز دقیقا با اذان این برنامه شروع میشه و بعد از نماز هم تموم میشه، اینجا بود که مطمئن شدم قصدی توی کار هست که اینکار را انجام میدن.
اما از اون جالب تر این بود که یکی دوتا از خبرگزاری هایی که اونجا بودن و ادعای دینداریشون هم میشد، برداشتن موقع نماز سخنرانی در مورد نماز برگزار میکردن.
خندم گرفته بود، گفتم بذار برم بپرسم که چرا اینکار رو میکنن، رفتم  از یکی از آقایون غرفه دار پرسیدم، گفتم که آقا اینکار رو برای چی میکنید؟ گفت میخوایم اونا که نماز نمیرن بیان بشنون و نسبت به نماز خوندن ترغیب بشن.
بهش گفتم پس اگه میشه خود شما و اون حاج آقایی که ظهری و موقع نماز این سخنرانی را برگزار کردن هم گوش کنید، شاید ترغیب بشید که برید نماز.

پ.ن:
آقایون نمیدونن با اینکارشون نه تنها کسی رو ترغیب به نماز نمیکنن، بلکه به نماز هم خیانت میکنن(نخواستم بگم کفر)


نویسنده فرشاد براتی در چهارشنبه 90/8/11 | نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )