سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردود

مطالب اخیر وبگاه

لینک دوستان وبگاه

آرشیو مطالب

برچسب‌ها

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

شاید این در ذهن بعضی ها وجود داشته باشه که ارزش و اهمیت امام علی(ع) بالاتره یا ارزش و اهمیت انبیای الهی، خب در مورد پیامبر اسلام(ص) که هیچ شکی نیست که ایشان بزرگترین، بهترین و اشرف مخلوقات در زمین بودند و هیچ انسانی به درجه و اهمیت ایشان نبوده و نیست، اما اینکه امام علی(ع) با سایر انبیا چه رتبه ای دارند، قبلا مطلبی با عنوان «امام علی(ع) بالاتر است یا انبیاء؟(توضیح از امام علی(ع)» نوشتم و در آن به صحبت های یکی از وعاظان اشاره کردم، همچنین در  مطلبی دیگر به صورت خاص در مورد امام علی(ع) و حضرت مسیح(ع) با عنوان برتری امام علی(ع) بر مسیح(ع) توضیحاتی را نوشتم که البته هیچکدام اونها از من نبود، و همه سخنان علما بود، درسته که سخن علما نسبت به سخن من خیلی با اهمیت تره اما من دوست دارم خودم هم در این مورد نوشته ای داشته باشم، شاید برام کمک بشه.
خلاصه اینکه من فکر میکنم امام علی(ع) از حضرت آدم(ع) بالاتره چون خدا زمانی توبه حضرت آدم را پذیرفت که ایشان خدا را به پنج تن قسم داده بود، و امام علی(ع) از ابراهیم بالاتر هستند چون زمانی که ابراهیم(ع) قبول کردند که اسماعیل (ع) را قربانی کنند به درجه امامت رسیدند اما امام علی(ع) از همان ابتدا امام بوده است، این خودش نشانگر برتری امام علی(ع) بر سایر انبیاست.


نویسنده فرشاد براتی در دوشنبه 90/5/31 | نظر

سلام بر آقایی که قبل از خود، به قاتلش غذا داد.


نویسنده فرشاد براتی در شنبه 90/5/29 | نظر

صعصعه یکی از یاران با وفای امام علی(ع) بود، او شب قبل از شهادت امام(ع) به بالین آن حضرت رفت و عرض کرد آیا میتونم سوالی بپرسم؟ اطرافیان وی را منع کردن و گفتن که حال امام علی(ع) خوب نیس بذار استراحت کنن، اما امام علی(ع) چشمانشون را باز کردن و گفتن بگو صعصعه، جوابتو میدم.
صعصعه پرسید یا علی(ع) تو بالاتری یا آدم ابوالبشر(ع)؟ امام(ع) گفت: دوست ندارم از خودم تعریف کنم اما چون پرسیدی میگم، من بالاتر و افضل ترم، گفت چرا؟ امام(ع) گفت چون وقتی خدا آدم(ع) را آفرید گفت از شجره ممنوعه نخور و او خورد، اما من با اینکه خوردن همه چیز برام آزاد بود هیچوقت غیر نان و نمک نخوردم.
صعصعه گفت: یا علی(ع) تو افضلتری یا نوح نبی(ع)؟ امام(ع) گفت: من بالاترم. گفت: چرا؟ امام(ع) گفت: چون نوح مردمش را نفرین کرد(در زمان نو کل جمعیت جهان 40 هزار نفر بود اما بعد اون عذاب کل افراد 80 نفر بودن)؛ ولی من از این مردم خیلی بدی دیدم، کشته شدن همسرم را دیدم، خانه نشین شدنم را دیدم، توهین دیدم، خیانت دیدم اما نفرینشون نکردم.
صعصعه گفت: یا علی(ع) تو افضلتری یا ابراهیم(ع)؟ علی(ع) گفت: من بالاترم چون ابراهیم(ع) از خدا خواست زنده شدن مرده ها را به او نشان بده، خدا گفت مگر شک داری؟ ابراهیم(ع) گفت نه، اما میخوام ایمانم بیشتر بشه؛ من بالاتر از او هستم چون اگه همه پرده ها از جلوی چشمای من کنار بره ذره ای ایمان من بیشتر نمیشه(کنایه از این مطلب که ایمان امام(ع) کامل ترین ایمانه).
صعصعه گفت: یا علی(ع) تو بالاتری یا موسی(ع)؟ امام(ع) گفت: من بالاترم، چون زمانی که خدا به موسی گفت برو پیش فرعون، موسی گفت خدایا من یکی از اونا رو کشتم، میترسم من رو بکشن، هارون را با من همراه کن؛ ولی من وقتی سوره برائت نازل شد، به بالای مسجد الحرام رفتم و در میان خیل عظیم کافران آن سوره را با صدای بلند قرائت کردم، و از جانم نترسیدم.
صعصعه گفت: یا علی(ع) تو بالاتری یا عیسی(ع)؟ امام(ع) گفت: من بالاترم،چون زمانی که عیسی(ع) میخواست به دنیا بیاد خدا مریم(س) را از عبادتگاه بیرون کرد و گفت: با تمام معرفتی که داری در این خونه نباید باشی، ولی من که خواستم به دنیا بیام خدا مادرم(س) را سه روز در خانه خود یعنی کعبه مهمان کرد و من توی کعبه به دنیا اومدم.
(امیدوارم که تونسته باشم درست بیان کنم، این را توی یه سخنرانی امروز شنیدم)


نویسنده فرشاد براتی در شنبه 90/5/29 | نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )