شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

تسبیح دیجیتال
+ [وبلاگ] علي(ع) و حسين(ع) چرا خدا شدند؟ - http://mardod.ParsiBlog.com/Posts/110/%da%e1%ed(%da)+%e6+%cd%d3%ed%e4(%da)+%8d%d1%c7+%ce%cf%c7+%d4%cf%e4%cf%bf/
خيلي وقتي بود که دنبال يه عنوان ميگشتم که در اين مورد بنويسم، خيلي از عناوين به ذهنم رسيد اما دوباره از نوشتن در موردش منصرف ميشدم، تا اينکه ديشب و شب شهادت امام باقر(ع) وارد حرم مطهر کريمه اهل بيت، حضرت فاطمه معصومه(س) شدم، قبلا شب شهادت هر امامي که ميشد، بعضي از هيئات ميومدن و توي صحن ايوان آينه روضه خواني ميکردن.
اما اينبار چون دارن صحن را تعمير ميکنن کسي داخل نبود، فکر کردم که کسي نيست، اما وقتي وارد صحن جواد الائمه(ع) شدم، ديدم يه جمعيتي در حد صد و بيست نفر ايستادن و دارن عزاداري ميکنن.
رفتم و پشت سرشون ايستادم تا من هم در عزاداري شرکت کرده باشم، اما دوباره به يه موضوع برخوردم که چندوقتي هست که داره روي مغز من راه ميره؛ اون هم اينکه شب شهادت امام باقر(ع) روضه امام حسين(ع) ميخوندن.
من قبول دارم که مصيبت امام حسين(ع) مصيبت بزرگيه و عالم تا به الان چنين مصيبتي را به چشم نديده، قبول دارم که شايد اگر روضه هايي که مردم براي امام حسين(ع) ميخوندن نبود تا الان اسلام هم زنده نبود.
همه اينها رو قبول دارم، اما افراط و تفريط توي هر کاري بده، درسته که به ما سفارش شده توي روضه هر امامي از مصائب امام حسين(ع) هم بخونيم، اما نگفتن که شب شهادت هر امامي فقط روضه امام حسين(ع) بخونيم که.
ديشب شب شهادت امام باقر(ع) بود، اما روضه اي که خوندن و در حد يک ساعت هم طول کشيد شامل سه بخش بود، اول اينکه حدود 20 دقيقه روضه امام حسين(ع) خودند، بعد از اين بيست دقيقه مداح گفت که «امشب شب شهادت امام باقر(ع) هست، اما بميرم براي اون دختري که سر بريده پدرش را براش آوردن» يعني در واقع براي امام باقر(ع) شب شهادت اين امام بزرگ فقط يه جمله خوند و دوباره برگشت به روضه امام حسين(ع).
البته اگر به اينجا ختم ميشد زياد مهم نبود، اما متاسفانه ما انقدر به اين کارمون ادامه داديم که جرات هر بي احترامي را به دشمنان ائمه(ع) داديم.
چند ماه پيش دشمنان ائمه(ع) با يه حرکت هدفمند و گروهي شروع به بي احترامي شديد به امام هادي(ع) کردند و هر دشنامي که ميتونستن به اين امام بزرگوار توي شبکه هاي اجتماعي دادن، اما دريغ از اينکه يکي از دوستاني که هرشب روضه امام حسين(ع) برگزار ميکنه و توي اينترنت هم فعاله يک بار بياد و جلوي اين حجوم بايسته.
دريغ از اينکه يک کلام چيزي گفته بشه، براي همين هم بود که دشمنان حدود يک ماه تمام ايستادند و دشنام دادند، جالب اينکه همه اين حجوم ها براي کاربران فارسي زبان بود، يعني غير از ايراني ها کسي مورد هدف نبود، اما ما که خودمون رو شيعه ميدونيم حرکتي در اين مورد انجام نداديم.
اين موارد علل مختلفي داره، يکي از اين موارد ميتونه کم کاري ما در مورد اين امامان بزرگ باشه، اگر کتبي که در مورد امامان نوشته شده رو بررسي کنيم، ميبينيم که در مورد امام علي(ع)، امام حسين(ع) و امام زمان(عج) همه رغم کتاب وجود داره، البته من نميخوام بگم که اين کار اشتباه بوده، نه،
بلکه بايد هم بيشتر از اين نوشته بشه، ولي خب بايد در مورد ساير ائمه(ع) هم تبليغات بشه، کتاب نوشته بشه، اگر هم کتاب هست، در دست مردم بديم.
صدا و سيماي ما نبايد امامان غير از اين سه امام را فقط به شب شهادتشون خلاصه کنن، بايد در مورد امامان تبليغ بشه، هيچکس نميتونه بين هيچکدام از امامان تفاوت بگذاره و خداي نکرده بگه که مثلا امام حسين(ع) از امام حسن(ع) برتري داره، نه تنها که نبايد اين را به زبان بياره بلکه نبايد در عمل هم چنين چيزي را ثابت کنه.
متاسفانه توي مملکت ما نه تنها چنين چيزي انجام ميشه و ما اين امامان را برتر از ساير امامان ميدونيم، بلکه جسارت هاي زيادي در مورد اين امامان هم خودمون انجام ميديم، براي مثال جواد مقدم يکي از مداحان معروفي است که چند ساليه با صداي خوبش داره مداحي ميکنه،
اما همين جواد مقدم مداحي انجام داده که داخل اون صد بار گفته که «من علي الله هستم» اين جمله نه تنها کفر محض هست، بلکه خيانت به ائمه هم هست، اين آقا از کجا ميدونه که با گفتن اين جمله کساني که توي مداحي اون بودن واقعا امام علي(ع) را به خدايي قبول نميکنن؟
انشاالله بقيه مطلب را توي يه قسمت ديگه مينويسم، چون اين بخش خيلي طولاني شد، فقط يه جمله از امام علي(ع) يادم اومد که مينويسم،
امام علي(ع) ميفرمايند: «بدترين انسان ها دوگروهند، يکي کساني که علي را خيلي پايين مي آورند(منظور کساني که بعد از شهادت امام علي(ع) گفتند مگر علي هم نماز ميخواند؟) و ديگري کساني که من را خيلي بالا ميبرند(منظور کساني که امام علي(ع) را به جايگاه خدايي ميرسانند).»
mp3 player شوکر
فرشاد براتي
رتبه 94
2 برگزیده
897 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top