سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردود

مطالب اخیر وبگاه

لینک دوستان وبگاه

آرشیو مطالب

برچسب‌ها

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

شماره جدید نشریه امان، مطلبی را منتشر کرده در موزد اینکه چه کسی میتونه منتقم خون امام حسین(ع) باشه، در این مطلب که حالت گفتگویی داره با محمد صابر جعفری سردبیر این نشریه مطالبی ذکر شده در مورد اینکه مختار به دلیل اینکه از درجه عصمت برخوردار نبوده نمیتونه میزان ظلمی را که در حق یک امام معصوم شده را بفهمد و به همین دلیل هم منتقم نیست و فقط قاتلان این امام مظلوم را میکشد.

من با وجود احترامی که برای حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد صابر جعفری دارم، لازم میدونم که چند نکته را در این باره ذکر کنم:

در اینکه مختار منتقم نیست و خون امام حسین(ع) جز با ظهور امام زمان(عج) احیا نمیشود شکی نیست، امام ما نمیتونیم در نقش مختار در انتقام قصاص قاتلان امام حسین(ع) بی اهمیت باشیم.

از این گذشته هم ما باید قبول کنیم که انتشار چنین مطلبی در نشریه ای مثل امان باعث ایجاد این باور در ذهن منتظران ظهور امام زمان(عج) میشود که نهضت انتظار یک نهضت ایستا است و ما به این دلیل که در حد معصوم نیستیم نمیتونیم در زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) نقشی داشته باشیم.

نکته دیگری هم که در این باره به نظر من باید گفته شود بر میگردد به این مطلب که اهمیت به فروش رفتن نشریات و ماهنامه ها به حدی بالا رفته که ما اقدام به انجام هر کاری میکنیم، قصد اهانت به هیچ کسی را ندارم، امام خب برای این مطلب تیتری انتخاب شده که به هیچ عنوان در مطالب گفته شده توسط آقای جعفری نیست؛ درسته که تمام مطالب این نشریه از دست آقای جعفری گذر میکند، اما ما نباید تیتری را برای مطالبمان انتخاب کنیم که به هیچ عنوان در مطلب قرار ندارد.

از این گذشته چه لزومی دارد که مطلبی را که از چنین اهمیتی برخوردار است ما در دو قسمت به انتشار برسانیم، اگر ما قصد کوچک کردن نقش مختار در انتقام از قاتلان امام حسین(ع) را داریم بحث دیگری است، اما اگر هدف ما روشن کردن مباحث تاریخی و دینی است، نباید خوانندگان را در انتظاری قرار بدهیم که باعث شود هر طور که خودش دوست دارد تصمیم گیری کند در مورد این نوشته های نیمه کاره ما.

یک مطلب دیگر هم در این باره به چشم میخورد و آن این است که ما برای مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) از الفاظ احترام استفاده میکنیم و عبارات مخفف را برای احترام به این شخصیت ها به کار میبریم، ولی برای امام حسین(ع) که تمامی بزرگان و عالمان دین از جمله مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) در مصیبت ایشان اشک غم میریزند و خود را ارادت مند ایشان میدانند هیچ عبارت احترام آمیزی را به کار نبریم، و تیتر را به این گونه بنویسیم " مختار مننتقم خون حسین نیست"؟!!!

در ضمن تمام دو صفحه ای که در این مطلب آمده را میتوان در دو پاراگراف خلاصه کرد چون همه این مطلب تاکید بر این دارد که مختار به دلیل نداشتن درجه امامت نمیتواند منتقم خون امام باشد.


نویسنده فرشاد براتی در یکشنبه 90/1/14 | نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )